Tentang Ku:10 fakta

Sunday, September 28, 2008 Liyana Hanim 3 Comments

Oleh kerana Temi meng'tag' saya dan dia menjawab soalan-soalan tagging itu di dalam bahasa melayu(selalunya die mem'blog' dlm bhs inggeris),saya pun nak jwb dlm bhs melayu jugak(walaupun byk guna 'shortform' di sini..ehehe).

Tentang Diriku:10 Fakta

1.Aku kidal.Dalam famili aku yang terdiri dari 3 adik lelaki,mama & ayah,hanya aku seorg shj yg menulis dgn menggunakan tangan kiri.Tak tahu kenapa tp dr kecik lg dh tulis dgn tgn kiri.Tapi org tgn kiri ini 'special' tau sbb hanya ada beberapa peratus shj spesies kami yg terdpt di dunia nih..eheh.

2.Walaupun dr luaran aku nmpk sgt 'keperempuanan'(mementingkan penampilan,blah2) tapi sebenornye aku nih agak kasar & tomboy skit(aku maseh pakai jeans baggy Levi's time kuar)..especially dahulu time sekolah(sekarang pun agak kasar skit sket..hehe).Ye la,adik beradik ak pon sume lelaki & kwn2 masa kecik pon lelaki--bace kisah kanak2 aku disini---KLIK.Alah,Gwen Stefani pon agak tomboy(bace dlm InStyle bulan berape ntah) time dalam No Doubt tp masih kelihatan vogue ape.

3.Aku sangat suka memasak.
Dari zaman sekolah lagi aku suke bereksperimen dgn resepi2.Ingat lagi masa famili aku tinggal kat Penang,aku sesuke hati jer masuk mcm2 dlm resepi nasi goreng kampung seperti bunga kantan yg dihiris(sedap laa!) atau tempe goreng yg dihancurkan.Minta memasak ni jatuh dari kedua2 nenek dibelah mama & ayah oleh kerana mama aku tak berape minat bab memasak nih.Mama lebih suka kemas rumah,hias rumah..huhu.Ingat lagi masa tinggal kat seremban,kawan2 suka dtg rumah & mintak aku masak lasagna & kiteorg siap ada 'lasagna' party dimana ber'tray2' lasagna dihabiskan.

4.Aku tak reti mengedik dan tak suke org yg mengedik.
Seriyes.Aku selalu rasa geli bile lelaki2 yg aku baru kenal setakat seminggu mcm tuh nak bersayang2 dgn aku.Ishh..geli den.Aku juga geli dgn ayat2 'original' lelaki bila mengurat aku..tolonglah,jadi je lah diri sendiri.Bagi aku(mintak maaf jika sesiapa terase..),org2 begini sebenarnya mempunyai 'low self-esteem' jadi mereka kenalah mengedik atau menggunakan ayat2 'power' agar org tak dpt lihat diri 'sebenar' mereka.titik.

5.Aku sgt boros.
Sebab tu lah aku sejak 3 bulan nih banyak buat kerja part-time.Ye lah,kereta yang aku pakai tuh,ayah yg byr semua dr byrn bulanan & minyak.Jadi sedikit sebyk,lama2 rasa bersalah sbb semua ayah yg byr.Umur pon dh 21 tahun,jd baiklah jinak2kn diri dgn bekerja sambil belajar nih.Dpt pengalaman,jumpa ramai org.Takdelah asyik berada di takuk yang sama,dengan org yg sama..tak membesar la mcm tuh..hehe.(habislah aku kene dgn hanna..hahaha)

6.Walaupun aku agak kasar,tak suke mengedik tapi aku sgt romantik.Sgt.Terutama dlm satu perhubungan..hehe.Mesti nk pastikan org tersyg selalu okay,suke masak utk die,dan suke& senang sgt bermanja dgn lelaki yg kusayangi(okay ini geli skit..ahah).Kalau nk tgk Liyana yg brutal nih manja,tengoklah macam mane dia dengan teman lelaki nya nanti..hehehe.

7.Masa sekolah menengah,masa umur16-17 thn,aku suka baca novel cinta Melayu.Alah,time tuh pon aku tgh bercinta..eheh,so mmh jiwang sket.Sepupuku,Kak Hani yg beli,jadi aku pun baca sekali.Kwn2 pon baca gaks.Sambil baca,menangis dengan cerita sedey dalam novel.Aku rasa yang paling sedey adalah Sehangat Asmara(rasenye itu la tajuk die).Baru2 nih,aku baca gak novel Melayu remaja skit2 sebab adik Napisah suroh die belikan & sgt kelakar okay!Antara tajuk die "Impiana",'Impiana 2','Aku mahu size S'---ini paling kelakar! & 'Aku mahu buli'.

8.Aku tak boleh nak kayuh basikal ataupun berenang.Betul.Aku tak tipu.Tapi takpe nanti lepas raya ade 2 org lelaki-yg satu tuh sgt hensem kerana die abang & yg si chomel tuh adik--yg akan mengajar aku bwk basikal di perkarangan rumah mereka.Harap tak jatuh di depan si abang sebab sgt malu nanti!!!!Ooh drop my water face(jatuh air muka).

9.Aku jarang2 dgr radio semasa memandu.Sebab aku lebih suka dgr lagu2 yg di'burn' sendri oleh aku dlm cd.

10.Aku tak pernah mewarnakan rambut & tak akan mewarnakan rambut aku yg hitam ini(sebenanya xde idea nk tulis ape),aku tak pernah pegi buat facial(dan takkan juga),massage,manicure or pedicure..or ape2 la yg sewaktu dgnnya.Tapi pegi salon rambut tuh mmg la pernah.

3 comments:

Anonymous said...

novel cinta melayu? hehe
no wonder ur a romantic

Temi said...

ahahah nice entry ;)

anyway wishing you Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin

take care!

Liyana Hanim said...

hehe..hana,tuh time sek menengah..skang nih xbace dh because xde time!!!

thanks temi!!!
selamat hari raya to u 2!!