Haiyaaa..hampir tak konvo!

Wednesday, September 29, 2010 Liyana Hanim 4 Comments

I want to blog in my bahasa ibunda with a hint of English in this post because I thought,why not?Some people told me that they're intimidated by the fact that I'm good in English and I write it well here BUT,dear people,I studied English(TESL) for FIVE FREAKIN' YEARS YO!(1 year of Pre-degree & 4 years of B.Ed)..It would be weird if my English was really bad..

So you don't have to feel like, 'wahhhh..terernyer BI die'(kunun2 la ade org ckp camni) when in fact,I STUDIED it(although not that hard laa..ahaha) for five years so of course I'm well verse in it but I won't say I'm that good in it..I still make mistakes from time to time..:)

Okay,mari mula berblog dlm bahasa melayu/rojak..:))

Hari ini,saya dapat mc dari klinik panel tempat kerja saya.Semalam sewaktu tinggal lagi 2 jam keje nak habis,badan saya sangat panas padahal tempat kerja saya tu sejuk macam peti beku.Jadi,bila balik,kena pergi sana sini,lupa pula nak pegi klinik.Pagi tadi,saya pegi & doktor yg baik hati tu bagi saya mc.

Balik rumah,saya buat benda yang dah lama tak dibuat--menonton rancangan Martha Stewart!!!Ye lah,kerja saya dari 8.45am-5.45pm..mana lah dapat kan nak tgk tv pagi2 dh?

Lepas tuh,bertenggek depan laptop,lepas tuh,teman makcik saya pegi beli lauk pauk untuk nenek.Beli banyak2,simpan dalam peti sejuk,sebab dia tak suka masak macam saya(ahahaha) dan sebab saya tidur rumah nenek sekali dua je sekarang dalam seminggu.Jadi bila saya ada,makchak pun suruh la bawa ke sana ke sini.

Okay..al-kisah,bila balik rumah nenek,makchak bukak peti surat & jeng jeng jeng...SURAT DARI UITM???oooops..Macam2 berlegar dalam kepala saya..Tak bayar pinjam buku kat library ke(sebab ramai kawan saya kene kencing dgn dieorg smpai beratus2...ish2) atau pasal Masters yg dah beberapa minggu tak jumpe supervisor atau pasal konvo??

Saya pun bukak..rupa2nya..SAMAN TRAFIK!Adoiiii..Ada 2 saman & kena bayar sebelum 15 Oktober or tak dapat konvo(MANA BOLEH!!)..Tengok tarikh kat surat,17 Sept,tapi sampai hari ni,29/9/2010..-____-..Nasib baik la saya MC hari ni..Adalah hikmah dia..Terus bergegas ke Unit Keselamatan UiTM & membayar saman.

Walaupun hati adalah sedikit bengang,tapi oleh kerana pekerja2 unit keselamatan sangat baik dan ceria2 belaka,membuatkan saya pun tersenyum2(ok,sebab ada sorg guard tu hensem..ahhahaah).Seriyes,mereka baik ok!Siap akak guard tuh,tak payah cakap kenapa saya ke sana pon dia dah tahu untuk bayar saman & if not,xboley konvo..hik2..Ayat abg
guard bila tgk surat yang saya letak rm50(ya,itulah jumlah bayaran saman yang saya kena bayar!), dia cakap 'Uish,banyaknyer duet'..ahaha

Kan bagus dan senang sikit kita nak hulur duit kat UiTM if kakitangan dia baik2 dan ceria macam dieorg tuh?Ni tidak,dulu,kat fakulti saya,mak guard die ish mmg ramai xske s
bb die kekwat dan bengis.Lain dari kat main campus..huhu

Ni hah bukti saya boleh konvo..:))..LEGAAAAA!(Maaf gambar terbalik sebab ntah,blog ni kadang2 gila sket..ahaha)

4 comments:

Anonymous said...

Aku pon pernah dpt saman tu jugak sblm konvo...habis terbang RM50. Sbb parking moto member yg Xde sticker plajar...Pak Guard Sect17 mmg Hampeh!
From,
Not a silent reader anymore (can speak Mandarin very well)

Liyana Hanim said...

MMG!Pak guard sek 17 la yg saman aq..apsal pakguard main camp chill jer??xpaham btul laa...

u can speak mandarin?i can speak japanese!:)

Anonymous said...

You must have taken Japanese as your 3rd language during TESL rite? Masa aku nak daftar Japanese dulu, klas tuh da penuh,Hampeh. Terpaksalah masuk klas Mandarin yg bosan,I mean BOSAN gile...masa 3rd sem aku asek kena marah dgn cekgu Mandarin tuh,ceh!
From,
Not a silent reader anymore (6 years in Chinese Primary school)

Liyana Hanim said...

6 years in chinese primary school??wahhhh
mesti mandarin gempak & mesti A je time klas mandarin tu kan??

actually nk amek italian tp klas italian die kate next sem bru bley sbb die xmenang tgn nk ajar..boleh x??
habis 1 klas penoh dgn 30++ students kene tibe2 carik 3rd lang laen..adoisss

so amek je la japanese...huhu