Kena Punkd

Saturday, May 14, 2011 Liyana Hanim 0 Comments


Hari tu(7/5!) saya kena Punkd dgn boyfriend saya yang bijak pandai tu.Istilah Punkd itu keluar dr mulut ibu boyfriend saya which I think is funny since she knows about Punkd..how cool is that?hehe.She said I was Punkd by him,while I was having lunch at their house a few days ago..:P

Al-kisah...

Sabtu(7/5) tu ingat nk trim rambut..jd ckp bye2 kat family & gerak..sebelum tuh sayang dh pesan,suruh inform bile nk pegi Shah Alam..saya pon xdelah pelik sgt dia suruh bgtau sbb mmg slalu mcm tu.

Tapi pelik sikit la sbb pagi tuh sy bgtau dia maybe malas nk pegi pastu dia insist suroh pegi jugak sbb nk mintak tlg sumtin..sy mcm..okayyy..mls la nk tanya byk sbb dia xpernah pon mintak tlg yang mmg kene tlg,frm me.

So sebelum pegi,msg la dia..mana la tau patutnyer call bukan msg(dia bgtau la lps terbongkar kene Punkd).haha.Sebab ye lah dia masih tido &ingat kat Kedah,or so in my head so xnak la ganggu,kesian semlm tido lmbt sbb saya jugak sbb ckp2 smpai pukul 3am pastuh at 5am dia breakfast dgn housemates fr the last time since sem dh nk habis.

Bila dh nk smpai Shah Alam tiba2,kete tak boleh start,TENGAH2 JALAN!Semua mati!Terus panik sbb mati dekat roundabout,lane TENGAH & belakang ada banyak kereta.

Tapi syukur jugak sbb roundabout tu xsampai 3 minit dr rumah nenek saya.Pastuh ada mamat ni yg naik kete Kembara,berhenti & tolong tolak kete saya ke tepi jalan.Terima kasih stranger!Pastuh call makcik saya suruh dtg tolong.

After that,call la boyfriend & bgtau kete rosak blah2 sambil tunggu makcik saya datang & amik saya pegi bengkel.Boyfriend bunyi suara baru bangun tido,sah2 xtgk msg yg saya send sebelum kuar rumah(kan dia ckp dh suruh call bila nk gi Shah Alam,bukan msg..lupeee).

Dia pon tenangkanlah diri saya ckp xpe,nanti okay la(in a way sebenarnya dia nk dtg situ tlg),pastuh saya terpaksa mcm bye2,makcik dh smpai.Makcik smpai,gi bengkel & then call ayah.Ayah ckp tunggu kat rumah nenek,nanti ayah & mama dtg bwk bateri baru.Rupanyer bateri kete mati.Lerhhh..

So lepak2 la kat rumah nenek .Sayang call & ask how semua.Ckpla nanti ayah dtg..pastuh after pasang bateri kete,bru bley gi trim rambut & tolong amende yang boyfriend nak suruh buat tuh.

Tiba2 dia tanya saloon tu kat mana,tingkat berapa,color sign kedai tuh camne &blah2.Saya pon pelik laa..eh apsal u nk tau sgt,nk potong rambut kat sana ke bila balik nanti(blur sket la sbb masih pening pikir kete kat tepi jalan kot)?

Dia ckpla saje je..sy mcm dh pelik sket dh ni..oookayyy..So after that msg la boyfriend ckp nk baring dulu sbb ayah & mama kat Klang gi bli bateri kete,mcm lambat lagi jer..Pastuh dia ckp jgn baring!Saya mcm aik..kenape?Xsmpai 5 mins,sayang suruh diri sekarang & tgk kat luar(sbb dia pernah pegi rumah nenek saya b4 dis).

Saya tgk2 ada org jual ais krim je..So,masuk la balik.Pastuh dia cal,dia ckp tgk luar NOW.Tgk2 ada dis dude in a black Myvi & sah2 la tu dia!!Saya berdiri luar,gelak2 sbb dia pakai sunglasses & dia lambai2,pastuh saya trus terkejut & masuk balik rumah& saya jerit2 ckp xnak keluar!hahaha.TIPU ORANG!!

Rupenyer,lepas breakfast at 5am kat Kedah,around 6am dia bertolak balik Shah Alam & drive tanpa henti!Sampai dlm pukul 10 lebey & lps msg saya trus zzzzz..

Wahhh pandainyerrr..haha..Boleh tak berhari2 dia hide dr sy yang dia nk balik dh.Dahlah hari2 org tanya bila nk balik dia ckp dh nak balik dh..padahal dia ckp dlm hati dia nk je ckp,syg i nk balik soon!haha.

Comel la sbb dia siap plan dgn kwn pikir ape nk tipu kat saya sbb susah kot & dia ckp memang susah gilerrr sbb we share about everything with each other..:P

Now dah tak rindu mcm orang giler dh sbb dia dh kat sini & boleh jumpa bila2!hehe.

CLUE2 yang sepatutnya disedari!

*Syg tanya lebih2 mlm sebelum,besok saya buat apa..

*Bila merajuk & ckp buat apa nk pegi Shah Alam besok sbb mcm mls pulak nk trim rambut,syg ckp,'I ada' berkali2..Saya buat xtahu & ckp jgn laa kasi harapan sbb xtahuuu langsung dia plan nk balik lg beberapa jam!

*Bila call sayang pukul 8 lebey pagi tuh,(sebab dia msg saya pukul 5.40 pg mcm tuh & ckp dia dh bangun & gi breakfast dgn hsemates tp sy xsedar since tido mati pulak..haha) dgr bunyi background mcm dia tgh drive bapak laju kat highway sbb dgr bunyi angin.

Tp sebab tgh mamai2 so ask syg,'Syg,why blakang u mcm bunyi waterfall?'..-_-..Padahal bunyi angin time drive kat highway..hahahaha

0 comments: