Apakah?

Saturday, April 02, 2011 Liyana Hanim 2 Comments

This post will be in Bahasa Malaysia(the Malay language),due to what I want to write about is best expressed using my native language..:P

Hari ini hati sedikit terguris sebab ada kwn saya tuh kan(bukan kwn rapat,kwn sepejabat),dia ckp yang dia ingat saya ni tak tahu masak!Sebab tadi saya bawak kek red velvet yg kwn saya Rehan,order dari saya,ke ofis.
Oh memang,sebelum ni tak ambil order kek sebab memang takde masa.Choc chip cookies pon saya buat time raya je or utk Jezmine sbb saya selalu beli baju kat Old Blossom Box.

Tapi sebab Rehan memang kawan yang baik & banyak menolong saya di ofis,saya pon luangkan masa buat kek tu untuk dia & dia pon siap bayar in advance jadi lagilah saya kena buat.hehe

Jadi,pendekkan cerita,slh seorg dari kwn ofis saya rasa la kek saya buat tu sebab Rehan baik & kongsi kek tu dengan kawan2..Pastu kawan saya tu ckp sedap & terkejut sebab dia kata dari gaya saya,macam saya seorg yg xreti masak..

Apakah maksud itu?Dia kata sebab saya bukan muka macam orang melayu--duhhh..dah mama saya arab/melayu & ayah pulak cina muslim/jawa.Memang taklah kan muka saya macam orang melayu.Dan dia juga cakap pasal gaya saya.
*Melayu tak?Ke macam nyonya?ahaha..Yang tulis ayat kurengs kat gambar ni ialah boyfriend saya..dia yg edit dengan 'kreatif'nyer..ahaha*

Mungkin sebab saya ni memang menjaga penampilan--tapi takdelah control 24-jam..boleh je kene hujan/panas terik & pernah camping dalam hutan & pakai makeup pon setakat eyeliner & lipbalm je hari2.
*Kalau Melayu kenapa rambut awak warna mcm tu?ahahaha..sshhhhh!*

Oh tapi saya memang melayu okay..Bukan hanya baking kek/cookies atau buat makanan Barat/Italian sahaja--saya memang suka cuba resepi makanan yang saya suka jadi apa yang saya tahu masak,dia takde genre yang spesifik!Bahkan,masakan melayu pon saya reti masak ok!

Sebab nenek belah mama orang Aloq Setaq,jadi masakan mcm Laksa Utara,Mee Rebus,Masak Lemak Kuning Jantung Pisang,Kuih Cara,Bingka Roti,Lepat Pisang,Sambal tumis petai,& mcm2 lagi saya tahu.

Saya tak sukalah dengan statement kawan saya tuh,sebab saya tahu dia bukannyer berniat tak baik,tapi bagi saya kalau org tu reti masak,dia xperlu menjaga penampilan diri ke??Dan orang yang suka berdandan,tak semestinya tak reti masak okay!

Memanglah dari luaran mungkin org ingat saya ni jenis yg tahu bercantik je atau shopping je..padahal saya ni ulat buku & suka duduk kat rumah & masuk dapur..ahaha.Tak boleh blah,ada orang ingat saya ni hisap rokok atau pegi clubbing..Memang taklah kan!-____-

Tapi takpelah,bak kata boyfriend saya,sekarang ramai sangat perempuan tak tahu masak.Sebab tu lah kawan saya tu terkejut.Jadi saya patut rasa bangga,bukannyer terasa.hahah.Okay2..Pikir yang positif!!



2 comments:

dear, jgn amek hati la... org ni mcm2 boleh kata tapi hanya kita yg tahu sapa diri kita... btw, ko mmg pandai masak! best... next tyme aku order lg!

Liyana Hanim said...

re:xdelah aku ok je dgn dia tuh..just terkezutt dgn statement dia..ahaha..xku sangka begitu pandangan terhadap diriku ini?ceh2 drama plak kat cni..glad u like d cake babe!