JPJ semakin efisyen?

Tuesday, August 25, 2009 Liyana Hanim 6 Comments

*Entri ni mungkin agak berterabur tatabahasanya & ada code mixing sebab Hani tiada disini untuk edit*..:P

Jangan terkejut dengan tajuk entri ni ya.Aku tak tipu.Betul!Jam sekarang pukul 11 pg.Aku sampai di JPJ Padang Jawa tadi pukul 10.30 & perjalanan untuk ketempat yang aku sedang blog ini lebih kurang 10 minit,on laptop dalam 5 minit jadi..lu pikirlah sendiri.hahaha.Terkejut dengan kepantasan mereka di JPJ sebab sebelum ini aku ada mendengar al-kisah dari kawan2.Takut jugak jika lambat untuk ke kelas ganti pukul 12.30 ni(ala,kena tengok filem jer pun untuk kelas Literature for Children & Young Adult).

Ok,dengan direction yang diberi ayah & Yaya juga,aku pun menuju ke JPJ.Nasib tak susah nak jumpe.Sampai2 cari parking...alamak..banyak la pulak kereta..nasib ada pakcik yang jaga parking tunjukkan tempat kosong.Yes!Masuk2 bangunan dengan muka bingung,tiba2 ada pakcik india ni yang memakai t-shirt polo tapi ada tag di baju jadi mungkin dia pekerja JPJ,tengah berdiri di luar kaunter, menyapa aku."Nak tukar lesen ya adik?"...Eh,muka aku mesti sangat 'innocent' sebab pakcik tu tak assume pun aku datang nak bayar saman ke ape ke..(mampus la aku dah merojakkan bahasa)hehehe.

Pakcik yang baik tu pun suruh aku naik tangga,naik lif,ke tingkat 6.Sebenarnya aku dengar salah, mungkin sebab masih 'blur' &kerana tengah separuh sedar..masih ngantuk sebab lepas sahur tidur pukul 7.30...haihhh..Naik tangga,ada pulak pakcik beruniform JPJ & aku pun tanya dia, "Encik takde lif ker kat sini?"..sebab ye lah,takkan aku nak pergi ke tingkat 6 naik tangga kut?Dahlah ngantuk giler.Pakcik tuh pulak kate..."Takde,tingkat 1 jer".Ok,aku cakap terima kasih & naik tangga.Sebab aku ingat lif kat tingkat 1....-_-

Alkisah,aku sampai tingkat 1,tengok kiri kanan..Eh,mana lifnyer??MANA??Tiba2 aku tengok pintu belah kanan ada no.6 sebesar2 alam sebelah dia & atas pintu tuh dia tulis ape ntah pasal nak renew lesen...Aku macam...LERRRRRRRRR...Sah2 la aku memang weng sebab mana ada TINGKAT 6???PINTU 6 LAAAA..Adoissss....Jadi,patutla pakcik tuh pelik bila aku tanya kenapa takde lif?hahahahaahahahahahahaha..MEMALUKAN BETUL.-_-

Ambik nombor giliran dekat kakak di sebelah kanan pintu yang pakai mask(bagus,org kat KFC 18 tak pakai pun!hisshh).Kakak tu pun baik & ramah...Bagus la orang JPJ nih...mungkin aku ni ada persepsi orang kat JPJ garang2 sebab kenangan waktu ambik ujian memandu(ngeri!!!).Aku pun dapat no 156..tengok kat skrin amende tuh,sekarang nombor 152...tak sampai 1 minit,jadi 154,pastuh 155..pastuh aku.Woaaah..cepat giler!!!

Aku pergi kat kaunter 14...Belum sempat aku duduk dengan beg sandang aku,kakak kaunter tuh..GELAK KAT AKU.Mungkin sebab aku punya 'body language' macam agak cemerkap(clumsy la..tuh pun tak tahu ke??keh222)..tapi takpe sebab gelak kakak tuh comel & dia pun pakai mask.Aku duduk,bagi gambar & bayar..BEREIHHH(konon beres dalam gaya dialek apa ntah?).Fuyooo..Aku tengok jam,baru 10.34...4 minit jer????Giler pantas!Aku pun cakap dekat kakak yang baik no.2(no.1 yang kat kaunter tepi pintu tuh la...),'Selamat Berbuka' dengan ceria sebab dia baik..Memang senang la nak ceria dengan orang yang baik dengan kita..:).Terima kasih warga JPJ Padang Jawa!

6 comments:

Izlin said...

sayo raso bereihhh tu dialek kelate la awok.

ngeh2. entri bm sgt best hari ini. :)

(eh jap, tk baca lagi entri yang atas. hehe.)

Liyana Hanim said...

hehehe...mana la sy tahu...mesti la kamu tahu.kamu ore kelate!:)

tuh la dh renew lesen..legaaa

Yaya N said...

nasib lu memang baik beb, aq dlu hampir 2 jam ke camtuh la duk kat jpj tuh..naik lumat pinggang aq duk kat kusi jpj tuh..haha~ semenjak tuh sumpah aq malas nk g dah..tapi dah bace blog ko nie..2011 leh a aq renew kat sane..

nway, bapak aq ckp kalo nk renew dari P ke full mmg kena g jpj..huhu..

Hanna said...

yang saya tau klu bereh tu dialek ganu..huhu...btw, ada pulak pd pukul 10.34 bg wish selamat berbuke kat kakak tu..klu wish selamat berpuasa sedap sket..haha

Liyana Hanim said...

yaya..jpj tuh syg aku ..dia tak syg kau..hahaha

camne pinggang lumat??nk gaks aq tgk rupenyer..keh22

aq wat dua tahun..sbb aq ingat berape tahun pun rm30..bley x??xpe la..2011 baru renew...

Liyana Hanim said...

hamboi2..hanna if bab dialek ganu nih...tau je kn??sbb sapa(nick yg safa xske) ganu kan??kan??keh2222

ala,aq pikir psl berbuke kot...hahaha..akak tuh okays er..hehe